Bab-ı Aziz

16 Kasım 2015 Pazartesi

#BabAziz in bir uclemenin son filmi oldugunu ogrendim dün •beni kinamayin🙈• pek tabii oturup ilk iki filmi hemencecik izledim.#Çöliİsaretçileri(1986) ve#GuvercininKaybolanGerdanligi(1991) ilk film benim gibi tasavvuf ve imgelerden uzak birine tabii fazla soyut geldi ancak film uzerine yazilan elestirileri okuyunca taşlar yerine oturdu #babaziz e kopruler kuruldu. İkinci film ise en az birincisi kadar yorucu, nakiş gibi agir agir işlenmiş: aşk, ölüm, vav, zin, aziz, nar lakin tum bu derinligin yaninda bir de filmin gorunen kismi var ki bir elestirmen duygularima soyle tercuman olmus. " Bazen, filmin konusunu, anlattıklarını bırakıp yönetmenin eşsiz güzellikteki atmosfer tasarımı içerisinde kaybolup gidiyorsunuz. Bir film yanda akıp dursun, eski zamanlardan bir kitapçılar çarşısına uğramak az şey midir? Kör kandilin ışığında kefen diken, daha doğrusu kefeni sabaha yetiştirmeye çalışan terzinin ölüm üzerine güzellemelerin aslında aşk için de söylenebileceğini fark etmek az şey midir?" hangi repligi alacagimi biledim buraya, tasavvuftan uzak ve siğ bir insan olarak bile aldigim keyif en az #babAziz inki kadardi belki daha bile fazla... #bitutamfilm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder